Sabtu, 9 April 2011

Air Terjun Chamang.. Sekali pergi, pasti nak datang lagi..dan lagi..dan lagi.. :)



Haaa.. Kali ni aku nak bercerita pasal salah satu tempat riadah yang pasti korang semua x rugi kalau bawak family korang gi berkhelah, bermandi-manda dan kalau nak buat barbeque pun best.. apa lagi kalau bukan kat Air Terjun Chamang di Bentong, Pahang..


Untuk pengetahuan korang semua, sebenarnya aku pun baru kali pertama sampai kat kat Air Terjun Chamang ni.. So, aku xde la prepare apa2 baju salin pun untuk nak bermandi-manda kat situ dan aku x expect pun yg Air Terjun Chamang ni tempatnya punyalah cantik dan mempersonakan..


Pertama kali aku menjejakkan kaki kat air terjun ni, mata aku terus terpukau dan aku begitu kagum dengan keindahan ciptaan tuhan yg sungguh cantik, indah, tenang dan mempersonakan seperti itu..  Melihat keindahan alam di sekitar air terjun Chamang ini diiringi deruan air yang mengalir dan terjun deras telah membuatkan aku lupa seketika pada kesibukan kota dan bebanan kerjaku di KL...


Kalau korang x caya, korang boleh tengok sendiri pada rakaman video yang aku rakam menggunakan kamera digital aku sewaktu aku berada di sana...  Di sini jugak aku selitkan sekali beberapa keping gambar untuk korang tengok dan nilai sendiri betul atau x apa yg aku ceritakan kat korang ni..

Haa.. Kat belakang aku ni la kemuncak air terjun Chamang ni.. Cantik kan..?


Terbaikkk.... Thumb's up... Jom la datang kat sini.. Sekali datang, pasti nak datang lagi..dan lagi.. Percaya la..


Kalau x caya, gi kat sini dan tengok arr sendiri.. Sure korang pun akan kagum mcm aku gak nanti.. Yang x dpt nak gi kat air terjun ni plak. aku pasti sure korang jeles ngan aku sbb aku dpt gi kat sini sedangkan korang x dapat nak gi kat sini.. Hehehe.. :P


Huhhhh... Nasib baik la aku x bawak baju salin masa ni.. Kalau x, dah lama dah aku buat terjun tiruk dan buat kuak lentang dah kat air terjun yg terbentang indah kat belakang aku tu.. Huhuhu... :)

X dpt nak mandi, dpt posing pun jadik laaa.. Lepas gian..

 Tapi, mmg nak kena dtg lagi kat sini lepas ni.. Yg pastinya, kalau dtg lagi kat sini nanti, confirm aku nak mandi sampai kecut baru aku nak naik ke darat.. Hahaha.. :D

Budak-budak pun boleh mandi kat sini sbb yg kat bahagian tepi air terjun ni, kawasannya agak cetek gak dan sesuai untuk budak kecik nak bermandi-manda.. So, kalau korang ada anak kecik tu, korang jgn arr risau sbb anak korang pun blh join mandi sama gak..

Nampak x tu.. best kan..?

Lagipun, untuk datang ke sini kalau daripada KL, cuma mengambil masa dalam 1 jam 30 minit jer camtu.. So, xde la jauh mana pun kan..?

Kalau korang dah penat bermandi-manda, sure korang lapar kan..?? Haaa... kat sebelah tempat korang mandi-manda tu jer dah ada orang jual2 makanan mcm burger, mi goreng, nasi goreng, nugget, pisang goreng, minuman panas, minuman dlm tin dan air kotak juga ada di jual di sini..

Daripada tempat parking kereta lagi korang dah boleh nampak air terjun Chamang ni.. Jalan daripada parking kereta ke tempat mandi tu pun, tersangat la dekatnya.. Mmg korang akan suka la kat tempat ni.. Percaya la cakap aku ni..

Kat Air Terjun Chamang ni juga ada jambatan gantung.. Kepada korang2 yang berani tu, boleh arr cuba seberang kat jambatan gantung ni.. Masa dah sampai kat tengah2 jambatan gantung tu, nanti korang boleh rasa yang jambatan gantung tu terbuai ke kiri dan ke kanan.. 

Ngeri dan gayat gak aku rasa masa dok berdiri kat tengah2 jambatan gantung ni sbb selain daripada rasa terbuai ke kiri dan ke kanan, kat bawah jambatan gantung tu jugak, mengalirnya air yang sangat laju dan deras daripada air terjun Chamang tu.. 

Kiranya kalau la terjatuh ke bawah tu, hmmmm... ada harapan la nak jadik arwah... Huhuhu... Ishhhh... Selisih malaikat 44... 

Dalam ngeri2 dan rasa gayat tu.. Aku tetap x lepaskan peluang untuk berposing kat atas jambatan gantung tu.. Hehehe.. Aku kan mmg hantu bergambar kannn... So, mana bleh kalau aku x ambik kesempatan untuk bergambar kat jambatan gantung ni... :)

So.. Apa komen korang lepas dah tengok gambar2 yg aku dah upload kat dlm blogs aku ni..? Haaa... Betul x cakap aku..? Mmg menarik kan tempat ni..? So, apa lagi..? Jom arr ramai2 pakat mai sini.. Mcm yg aku cakap awal2 tadi la... Lepas dah dtg sekali kat sini, sure korang nak datang lagi... dan lagi... dan lagi... :)


1 ulasan: